svar på frågestunden.

1.Vilka bloggar läser du?
Svar: Det är några styckna :)

2.Hur gammal är du?
Svar: 16, född 1994

3.Har du några hästskötare?
Svar: Nope

4.Har du pojkvän eller haft?
Svar: Haft pojkvänn.

5.Hur många läsare har du?
Svar: Varierar från dag till dag :)

6.Vilken är din favoritfärg ?
Svar: Jadu, gillar limegrön,vanlig grön, blå . Men det beror på i vilket sammanhang ;D

7.Hur hög är Doo-be?
Svar: 135 :)

8.Tror du att du kommer att kunna/och klara hoppa dom högsta klasserna med Doo-be?
Svar: Ja, jag tror att vi skulle kunna det med rätt träning & rätt tränare. Om vi hinner det är en annan fråga, jag tänker inte stressa. Utan jag tänker ha roligt med honom i 2,5 år till :)

9.Vem betalar allt till Doo-be? foder, stallplats, utrustning osv.
Svar: Stallplats, foder, skoning, mat och försäkrningar betalar mina föräldrar.

10.Hur många timmar tillbringar du med din häst per dag?
Svar: så mycket som det går ;) .

11.Vad har du för dator? :)
Svar: En bärbar, ASUS.

12.Hur ofta rider du ut?
Svar: beror på vad som räknas att rida ut :P

13.Började du på ridskola?
Svar: både ja och nej :)

14.När tycker du man ska börja ta det lugnt med hästar? (asså vilken ålder)

Har en kompis, hennes 21åriga ponny ska börja tävla LB & svår fälttävlan om 1-2år, vad tycker du om det?

Svar: Beror helt på från häst till häst. Kolla på B-Ponnyn Gray Bray, han är 23,24,25 år? och går SM i hoppning. Om hästen är pigg och fräsch och tycker det är roligt och är tränad för det så ska det ju inte vara några problem.

15.Hur länge rider du ett dressyrpass ?
Svar: Beror på hur jag tränar och om jag räknar in framskrittning & avskrittning.

16.Vilken va din allra första ponny?
Svar: Mario ( men vet inte om han räknas ) annars är det Blue moon.

17.Hur va den att rida?
Svar: Blue moon: som att sväva på moln, helt underbar att rida och hoppa! Mario: Minns inte riktigt, eftersom jag var så liten.

 

18.Hur länge har du haft Doo-be ?
Svar: Lite mer än 1 halv år :)

19.Finns det något negativt med Doo-be ?
Svar: Ja det finns det ju med alla.

20.Hur är Doo-be i stallet ? Alltså såsom att rykta och pyssla med, också att ta in och ut från hagen ? :)
Svar: haha, in och ut från hagen varierar, vissa dagar är han jättelugn och vissa dagar är han ganska dryg, vill komma åt mat hela tiden. Han är trevlig i stallet men tuggar & drar i allt han får tag i. :}

 21.Vilken storlek har du till Doo-be. Ponny, cob eller full? :)
Svar: Det bror på om det är stora i storleken eller små, men brukar vara ponny eller cob.

22.Vad kommer du göra med Doo-be när du fyller 18 och inte får tävla honom mer?
Svar: Han kommer att säljas.

23.Favoritmat ?
Svar: Vet inte riktigt, finns massor som är smarrigt ;) men china-mat är mumma :)

24.Är Doo-be kittlig någonstans?
Svar: Nej tror inte det haha :D

25.Kommer du gå över till storhäst?
Svar: Garanterat! :D

26.Rider du med väst JÄMT?
Svar: ja, . Även om Doo-be oftast är väldigt lugn och snäll så kan han få för sig saker ibland. Det känns säkrast att ha väst, en billig livförsäkring :)

27.Skulle du vilja hålla på med hästar i framtiden?
Svar: Ja & jag ska.!

28.Hur är Doo-be att lasta ?
Svar: Ibland går han på och ibland tvekar han lite.

29.Hur tycker du det går just NU med dig och doo-be ?
Svar: det går bra :) vi kör på.

30.vad är erat största mål ?
svar: Att komma ut på tävling & lite till .

31.vad är roligast att göra med doo-be ?:)
svar: ALLT! :)



-Har ni någon mer fråga så är det bara
att fråga, jag bits inte ;)




Kommentarer
Postat av: Saga

ojoj nu hann jag inte med här i svängarna ;)

Men jag kan ju ta nån fråga nu ist..

hmm,

1. Vad är de högsta du har hoppat med Doobe?

2. Vad kmr du leta för häst efter Doobe..? :(

3. Rider du lektion på klubben?

4. Vad har Doobe förut tävlat för klasser?

5. Du ska tävla mkt nästa år va? - lr förresten de vet jag redan och ska tviinga dej, mohahahhaha! :D

2010-11-05 @ 10:52:27
URL: http://saganhagman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0